lördag 28 juli 2018

Frequency Beer Works Beer Is The Weakness : ny dekor

Frequence Beer Works i Bro, utanför Stockholm, har nyligen börjat burka några av sina öl. "Beer Is The Weakness" var en av de första att bli burkade.  Ölets namn är en hyllning till In Flames-låten "Fear Is The Weakness". I sammanhanget ska tilläggas att bryggeriet ägs av bla.a. Andreas Fridén, sångare i just In Flames !
Etiketten må se en aning sliten och trasig ut på bilden, men det är en illusion, då detta är avsikten från designern Jerker Josefsson; och etiketten skall se ut exakt så här.
Fronten av den nya burken :


På sidan av burken beskrivs ölet, som är en session pale ale. Notera den fyndiga idén med flaskor arrangerade som toner i "Craft Beer, Craft Beats"-fältet :


EAN-sidan av burken. Notera det Norska pantmärket. Bryggeriet exporterar till Norge, och hoppas kunna sälja även denna burk dit framöver.



Artikel om Frequency Beer Works Czech Your Head, kan läsas HÄR


Först noterad : Frequency Beer Works Facebook 2018 05 28
Burktyp : olackad etiketterad aluminiumburk
Etikettdesign : Jerker Josefsson
Burkvolym : 330 ML
Bryggeri : Frequency Beer Works

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar