onsdag 3 augusti 2016

Amstel - en studie i varumärkesmaximerande

Nederländska Amstel (som ägs och bryggs av Heineken sedan många decennier tillbaka) är för de flesta burksamlare känt för sina karakteristiska burkar med rött och vitt inslag. Men med som så många andra varumärken, försöker man vidga kundkretsen med ett diversifierat utbud. Just nu i Nederländerna kan man hitta åtminstone följande Amstel. Vi börjar med 33-orna :


Övre raden
Pilsener, CP, 03149
KOUD Pilsener, Ball, 03144
Radler, Ball, 03134
Radler Limoen-Munt, Ball, 03170

Undre raden
0.0%, Ball, 03136
0.0% Radler Guarana-Limoen, CP,03160
0.0% Radler Altijd Verfrissend, Ball, 03133
0.0% Radler Limoen-Munt, CP,03159
0.0% Radler Appel-Limoen, CP,03157


Och så över till halvlitrarna :


Pilsener, Ball, 03129
Blond 4.0, Ball, 03137
Radler Dubbel Verfrissend, Ball,03145

Just det här med smaksatta alkoholfria öl är väldigt stort i framför allt de södra delarna i Europa. Spanien är en av de länder som ligger längst fram gällande denna kategori. Men bryggerierna längre norrut försöker också haka på trenden.


Försäljningsperiod : till salu nu, 2016
Burktillverkare : CP (Can-Pack) och Ball
Bryggeri : Amstel Brouwerij
Ursprungsland : Nederländerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar