lördag 4 februari 2017

Ten Fidy Imperial Stout : ny dekor (plastfolierad burk)

Varje vinter / vår brukar Oskar Blues-burkölen "Ten Fidy Imperial Stout" lanseras i begränsad upplaga och under kort tid på Systembolaget. Så även i år. Tidigare år har man använt sig av samma burkar som används på hemmamarknaden i USA, men försett dem med klisteretiketter med svensk text och symboler. Den burk som lanserades i fredags (3:e februari) är dock speciellt framtagen för den svenska marknaden. Till ovanligheterna hör också att detta är en plastfolierad ("plastic wrap") burk.
Som jämförelse har vi den burk som såldes på Systembolaget under 2016 till vänster,och den nya burken till höger :


EAN-sidan och baksidan av den nya burken :


Sidotexten i förstoring :



Artikel om den tidigare dekoren kan läsas HÄR


Försäljningsstart på Systembolaget : 2017 02 03
Burktillverkare : Ball
Burktyp : aluminiumburk med trycket på plastfolie
Burkvolym : 355ML
Importör : Great Brands AB
Bryggeri : Oskar Blues Brewery


Tack till Thomas Melin som rapporterade om denna nyhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar