söndag 30 juni 2019

Heineken Original (5,0%) : ny dekor 2019

Heineken ar just nu i färd med att återigen byta dekor på deras burkar jorden runt. De senaste åren har man gjort en rad mindre lyckade dekorbyten, och riktigt hur strategin bakom alla dekorbyten ser ut, är svårt att få grepp om. Det senaste "dekorspråket" som i vissa länder började lanseras för ca ett halv år sedan, har anammat ett designgrepp som innebär att man tar kärnan eller utmärkande delar av en traditionell logotype och sedan förstorar upp denna så att i stort sett hela burken täcks av loggan. Bla.a. den senaste generationen Budweiser-burkar använder sig av exakt samma grepp.
Fronten av den nya burken :


EAN-sidan av burken :



Upptäcktsdag : 2019 06 12
Burktillverkare : Ball
Burkvolym : 33 CL
SB-kod : 1536-12
Bryggeri : Spendrups Bryggeri AB


Tack till Magnus Karlsson som upptäckte denna nya dekor !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar